Aksaray
-3°C

112 İl Ambulans Servisi

 112 İl Ambulans Servisi

112 HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

AKSARAY

İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

 İL AMBULANS SERVİSİ KOMUTA KONTROL MERKEZİ

     Türkiye de Hastane Öncesi Acil Hizmetlerinde; acil sağlık hizmeti her ilde tek bir merkez tarafından verilmektedir. Ülkemizde kullanılan 112 telefon numarası tuşlanarak acil sağlık yardımı alınır. Bu numara sabit telefon, ankesörlü telefon, cep telefonu ve diğer telefonlardan ücretsiz olarak aranabilir. Aksaray  İl sınırları içinde 1-1-2 tuşlayarak Aksaray İl Ambulans Servisi Komuta Kontrol Merkezine ulaşırsınız.

     Komuta Kontrol Merkezi sistemin beyni olarak çalışmaktadır. Merkezde 1 Doktor ve 4 Sağlık personeli vardiya düzeni ile 24 saat kesintisiz hizmet sunmaktadır. KKM personeli nöbette oldukları süre boyunca il genelindeki tüm 112 operasyonlarını yönetmektedir ve sağlık kriz yönetimini aldığı talimatlar ile koordine eder ve uygular.

      Merkez; tüm çağrıları bu konuda eğitim almış nöbetçi personel tarafından titizlikle değerlendirilerek, acil vaka kapsamında ise size en yakın istasyondan, belirttiğiniz adrese ambulans ve ekip görevlendirir. Hastaya ilk yardım bilgisi verir, gerekiyorsa ekiplere tıbbi danışmanlık yapar.  Kayıtları tutar. Hastane yönlendirmesi yapar, diğer kurumlar ile işbirliği sağlar ve Olağan Dışı Durumlarda krizi yönetir. Ambulans ekibi; Komuta Kontrol Merkezi’ne tarafından verilen görevlere müdahale eder. 

Güvenliğiniz için 112 ile yaptığınız tüm görüşmeler kayıt altına alınmaktadır.

  

  Komuta Kontrol Merkezi’nde İşleyiş:

     112’yi arayan telefonlar önce karşılama robotu tarafından cevaplanmaktadır. 7-8 saniye kadar süren ve görüşmelerin kayıt edileceği bilgisini veren karşılama mesajından sonra sistem çağrıyı boş olan bir operatöre aktarır. Bu arada çağrı aktarılan operatör ekranında arayan telefon numarası görüntülenir. Aranan telefondan daha önce vaka ihbarı yapılmışsa sistem kayıtlı olan bilgileri ekrana getirir.

     Acil çağrının alınması ve değerlendirilmesi: Çağrı Karşılayıcı Operatör tarafından yapılan karşılama sonrası; telefon numarası, arayanın adı soyadı,  olayın nedeni, olay yerinin adresi hakkında kısa ve net bilgiler alındıktan sonra, çağrı; Danışman Hekime aktarılır. Danışman Hekim olay ve hasta hakkında daha fazla bilgi edinir.  Nöbetçi Hekim topladığı bilgiler ışığında, çağrının acil sağlık hizmeti gerektirip gerektirmediğini değerlendirir. Hekim, talebin acil sağlık hizmeti gerektirmediğine kanaat getirir ise, talebi reddetme yetkisine sahip olup, hasta hakkında uygun yönlendirmeyi yapar.

     

UNUTMAYINIZ!!!

TELEFONLA GÖRÜŞME SÜRERKEN SİZE EN YAKIN AMBULANS OLAY YERİNE DOĞRU HAREKETE GEÇMEKTEDİR.

 

     Ambulansın Olay Yerine Yönlendirilmesi: Ambulans çıkışına karar verilmiş ise; olay yerinin bulunduğu adrese, en yakın istasyondaki ambulans ve ekibi görevlendirilir. Telsiz haberleşme aracı olarak kullanılır. İlgili doktor tarafından, olayın nedeni, büyüklüğü, hasta veya yaralının durumu, adresi ve olay yeri hakkında bilgiyi ambulans ekibine aktarır. Görevlendirilen ambulans ekibi Aksaray 112 ortalaması olan 90 sn gibi kısa sürede çıkış yapar ve olay yerine yönlenir. Komuta Kontrol Merkezi sürekli hasta ile iletişim içinde bulunur ve kurulu bulunan Araç Takip Sistemi ile ekibi dijital haritadan takip ederek olay yerine kısa sürede ulaşmasını sağlar.

 

UNUTMAYINIZ!!!

TELEFONLA GÖRÜŞTÜĞÜNÜZ KİŞİ DEĞİL, ONUN GÖREVLENDİRDİĞİ BİR EKİP AMBULANSLA SİZE ULAŞACAKTIR.

 

 

     Danışmanlık: Komuta Kontrol Merkezi Nöbetçi Hekimi, gerektiğinde ekiplere tıbbi danışmanlık yapar. Tedavi ve tıbbi girişimler konusunda ilgili yönetmelikler gereği karar vericidir. 

 

     Hastaneye Koordinasyonu: Komuta Kontrol Merkezi nde bulunan “Hastane Koordinasyon Sistemi” sayesinde tüm hastanelerin küvez, yoğun bakım yatak sayıları ve personel durumu görülebilmektedir. Hastaneler bilgileri güncel tutmakla yükümlüdür. Bu bilgiler ışığında ambulans ekibinin hastayı en uygun hastaneye nakletmesi sağlanır. Hastaneye hasta hakkında bilgi verilerek hazırlık yapılır.  

 

 

UNUTMAYINIZ!!!

ACİL YARDIM BİR GÜN SİZE DE GEREKEBİLİR

 

  112’yi aradığınızda görüşme sırasında şunlara dikkat ediniz;

     Sakin olunmalı ya da sakin bir kişinin araması sağlanmalıdır

     Komuta Kontrol  Merkezi tarafından sorulan sorulara kısa ve net bir şekilde yanıt verilmelidir

     Kimin, hangi numaradan aradığı bildirilmelidir

     Olayın tanımı tam olarak yapılmalı, hasta ya da yaralı sayısı ve durumu belirtilmelidir

     Geri aranma ihtimaline karşı telefon meşgul edilmemelidir

       Ambulans talebiniz uygun görüldüğünde olay yerine en yakın tam donanımlı ambulans ve ekip görevlendirilir

     Öncelikle Bulunduğunuz il-ilçe-semti belirtiniz. Posta adresi ile birlikte olay yerine yakın iyi bilinen (okul, cami, market, durak,  mağaza, vb.) bir yer adı verilmesi adresi bulmasında kolaylık sağlayacaktır. Gerektiğinde bir bekleme noktası tespit edilerek hasta yakınının ambulansı karşılaması istenebilir.

     Bölünmüş yollardaki hasta veya yaralılarda; olayın meydana geldiği istikameti mutlaka belirtiniz.(Aksaray-Ankara  yönü, Sivas istikameti gibi)

Lütfen sorulara sakin ve net bir şekilde cevap veriniz.

 

 Hangi Durumlarda 112 Aranmalı? 

Aşağıdaki durumlarda size ambulans gönderilir.  

1

Kalp Krizi

7

Bilinç Kaybı, Felç

2

Şeker Hastalığı Komaları

8

Ani Gelişen Durdurulamayan Kanamalar

3

Nefes Darlığı

9

İntihar Girişimi

4

Boğulmalar

10

Yüksekten Düşme

5

Zehirlenmeler

11

Yaralanma, Darp

6

Kazalar

·         Trafik Kazası

·         İş Kazası

·         Ev Kazası

·         Elektrik Çarpmaları

·         Ciddi Yanıklar

12

 Doğal Afetler

·         Yangın

·         Sel

·         Deprem …

 

 

UNUTMAYINIZ!!!

Acil müdahale gerektirmeyen olaylarda ambulans talep edilmez

 

  Hangi Durumlarda Ambulans Gönderilmez? 

  • Hastanın şikayeti acil kapsamında değilse,
  • Gündüz veya mesai saatlerinde randevu ile poliklinikte muayene olabilecek durumdaki hastalar.
  • Evde serum taktırmak, enjeksiyon yaptırmak vb. durumlar,
  • Daha çabuk muayene olabileceğini düşünerek hastaneye nakil istemek,
  • 112’yi meşgul ve suistimal edenler.

UNUTMAYINIZ!!!

GEREKSİZ ÇAĞRILAR BAŞKA HAYATLARA MAL OLABİLİR

 

 112 Hakkında Sık Sorulan Sorular

S: 112 nedir?

C: 112 Sağlık Bakanlığı Aksaray İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde, İl Ambulans Servisi Başhekimliği nin sunduğu;  Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmeti sağlayan bir kurumdur. 

S: 112 yi her zaman arayabilir miyim?

C: 112 Ambulans Servisi günün 24 saati kesintisiz olarak hizmet vermektedir..

S: Ambulans hizmeti ücretli midir?

C: Acil Sağlık Hizmetleri’nden hiçbir ücret talep edilmemektedir.

S: Evde yatarak tedavi gören hastama serum taktırmak için 112 Acil Ambulans Servisinden faydalanabilir miyim?

C:  Hayır. Serum taktırmak, sonda takılması gibi uygulamalar için ambulans çıkışına izin verilmez. Yine de talebiniz değerlendirilir ve bölgenizde bulunan Aile Sağlığı Merkezleri  veya Özel Sağlık birimlerinden faydalanmanız konusunda aydınlatılırsınız..

S: Evde, doğumu yaklaşan bir yakınımı hastaneye nakletmek için 112 Acil Ambulans Servisinden faydalanabilir miyim?

C: Normal doğum vakalarının hastanelere nakli için Acil Ambulansları görevlendirmek olağan uygulamalarımızdan değildir. Ancak anne ve bebek için risk olan durumlarda gerekli değerlendirme yapılır.

S: Yatalak hastamın kontrolü için hastaneye nakil hizmeti var mı?

C: Durumuz için Acil Ambulansı görevlendirilmemektedir. Hastanızın nakil ambulansı ile nakli daha uygun olacaktır.

 

S: Taburcu olan hastamı eve nakledebilir miyim?

C: Hayır, eve hasta nakli, sadece acil sağlık hizmeti verildiği için maalesef yapılmamaktadır. Hastane bünyesinde bulunan Nakil Ambulansı,eve nakli hekim tarafından onaylanan vakalar için görevlendirilir.

S: Cenaze nakli için 112 Acil Ambulans Servisinden faydalanabilir miyim?

C: Gerek evden hastane morguna, gerekse ev veya hastaneden mezarlığa cenaze nakli için 112 ekibi veya ambulansı görevlendirilmez. Bu konuda bilgi ve yardım almak için vefat olayının gerçekleştiği bölgenin bağlı bulunduğu belediye yetkilileriyle görüşebilirsiniz.

S: 112 Ambulansı adresime ne kadar zamanda ulaşır?

C: Ulaşma süresi, size en yakın istasyondaki ambulansın görevde olup olmamasına, bölgenizdeki trafik yoğunluğuna, hava-yol şartlarına ve belki de en önemlisi yaptığınız adres tarifinin doğruluğuna göre değişir. Şehir merkezinde, 112 ambulanslarımızın vakaya ulaşma süresi ortalama 6,5 dakika civarındadır.

S: Acil bir durumda 112 Acil Ambulans Servisini aradığımda görevliyle nasıl konuşmalı ve ne tür bilgiler vermeliyim?

C: Öncelikle ; sakin olun, net ifadelerle konuşarak;  

  • Adınızı, soyadınızı ve aramayı gerçekleştirdiğiniz telefon numarasını bildirin
  • Hastalığın veya yaralanmanın tarifini yapın
  • Tam olarak yerinizi tarif edin (tarif sırasında etrafınızda bulunan market, okul, cami, karakol v.b. gibi ayrıntıları vermeye çalışın)
  • Mümkünse hasta yakınının buluşma noktasında ambulansı beklemesini sağlayın.
  • 112 görevlisinin sizi tekrar arayabileceğini düşünerek telefonunuzu meşgul etmeyin

UNUTMAYINIZ!!!

Ambulans çağrıldıktan sonra hastayı başka araçla sevk etmeyin!

112 acil yardIm ambulansI en kısa sürede size ulaşacaktır!

 

İL AMBULANS SERVİSİ

KOMUTA KONTROL MERKEZİ

 ACİL ÇAĞRI YÖNETİM SİSTEMİ

Mevcut teknoloji

     Merkezde 8 telefon hattı ile çağrı karşılanmaktadır. Aynı anda 4 Operatör vaka alabilmektedir. Santrale gelen çağrılar ISDN modem ile Sunuculara aktarılmaktadır. Kullanılan PRI standartlı ISDN hattı, tek bir hat üzerinden santrale 30 ayrı numara yönlendirebilmesi nedeniyle tercih edilmiştir. Ayrıca  IVR (Interactive Voice Response) çözümler  tercih edilerek pahalı olmakla birlikte olası riskler en aza indirildi. 10 kW Güç Kaynağına ilave olarak 5 kW Güç Kaynağı temin edilmiş ayrıca jeneratör ile uzun ömürlü güç desteği sağlandı. Sistemde her eleman ve veri yedeği düşünülerek süreklilik planlandı.

     il içi telsiz haberleşmesini takip etmek için VHF Telsiz sistemi ve kurumumuza tahsis edilen afet telefon hatları bulunmaktadır. Merkezimizde Olağan Dışı Durumlar da haberleşmenin ileri temini için  sabit ve mobil Uydu Telefon çalışır durumdadır.

Çağrı Yönetim Sistemi modülleri 

1-Kurum ve kuruluşlarla iletişimi gerçekleştiren 112 Acil Operasyon Yönetim Yazılımı,

2-Bilgisayar ortamında kullanılan ve Acil 112 ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilen birçok uygulama ile özelleştirilmiş Çağrı Merkezi,

3-Tüm telefon ve telsiz görüşmelerini kayıt altına alan ve kayıtları protokol numarası ile ilişkilendirerek saklayıp,  kolayca ulaşılmasına imkan veren Ses Kayıt Sistemi,

4-Adres arama ve ambulans izleme uygulamalarının gerçekleştirildiği Sayısal Haritalar,

5-GPS uydularından Ambulans İzleme,

6-Hastaneler ile Internet üzerinden gerçekleştirilen iletişim sayesinde boş yatak, yoğun bakım üniteleri, nöbetçi ekipler vb. bilgilerin Komuta Kontrol Merkezinden takibini ve hastaneye bilgi aktarımını sağlayan  Acil 112 Hastane Otomasyonu,

     Sistem; gereksiz çağrıların önlenmesi, standart veri girişi, sistematik operasyon yönetimi, düzenli veri akışı, performans yönetimi, mobil ekiplerin kontrolü, adres tespiti, ulaşım sürelerinin kısaltılması gibi önemli ihtiyaçlar için etkin çözümler sunmaktadır

112 Acil Operasyon Yönetim Sistemi

     Çağrının geldiği andan itibaren olay sonuçlanıncaya kadar geçen tüm süreç kayıt ve kontrol altına alınmaktadır. Çağrıların, operatörlerin, hastanelerin, ekiplerin ve ambulansların durumları sürekli ve güncel olarak izlenebilmektedir. Santral entegrasyonu ile tüm çağrılar bilgisayarlar üzerinden karşılanmakta ve yönetilmektedir. Standart veri girişi yapılmakta, eksik ve hatalı veri girişleri önlenmektedir. Ekiplerin ve hastanelerin mevcut durumlarına göre yönlendirmeler yapılmaktadır. Standart raporların yanı sıra istenilen istatistiksel veriler alınarak ileriye yönelik planlama yapılabilmektedir.

      

Çağrı Merkezi Sistemi

      Tüm telefon işlemlerinin bilgisayar üzerinden gerçekleştirildiği 112 Acil ihtiyaçlarına özel entegre çağrı merkezi uygulaması geliştirilmiştir. Kara Liste özelliği sayesinde "Amaç dışı" çağrıların çoğu önlenmekte ve gelen arama miktarlarında önemli ölçüde azalma sağlanmaktadır. Arayan telefon numaraları kontrol edilmekte ve daha önce gerçekleştirilen görevler geçmişe yönelik olarak anında listelenmektedir. Gerekli bağlantıların sağlanması durumunda sabit telefon numaralarının adres bilgisine otomatik olarak ulaşılabilecektir. Genel aramalar için binlerce telefon numarası ve kullanıcılara özel hızlı arama butonları tanımlanabilmektedir. Hatta bekleyen çağrı adetleri gerçek zamanlı olarak görülebilmektedir.

 

Ses Kayıt Sistemi

    Tüm çağrıların santrale ulaştığı andan itibaren ses kayıtları tutulmakta, ekipler ile yapılan telsiz görüşmeleri kayıt altına alınmaktadır. Ses Kayıtları tüm sistem ile entegre olarak çalışmaktadır. Tarih, zaman, operatör, te

Copyrigt © 2016 ® Aksaray il Sağlık Müdürlüğü aksarayweb.net Mrt